maandag 2 april 2018

Robin jurk

Ik zag hem al geregeld voorbij komen op Facebook en op Instagram, de Robin jurk.
Maar, uhh, hij is in katoen.

Toen ik begon met naaien, maakte ik alleen maar katoen en had ik tricot angst, nu is het vaak andersom.

Geen idee waarom, want ik kan ook heel makkelijk met katoen werken en er ligt ook genoeg in de kast. Maar is vaak een mini drempel waar ik dan toch overheen moet.

Toch ging ik overstag om hem te kopen, nadat ik een pracht exemplaar voorbij zag komen.

Snel ging ik aan de slag met printen en plakken (wou hem voor de MDPM doen) , maar oeps plakband op. En was pas bij pagina 20 van de 43 (bleeee)

Met vertraging en geen #MDPM, mijn Robin jurk.

Gebruikte hiervoor mijn lang gekoesterde meter van Soft cactus. Dit stoftje lag te wachten (al meer dan een jaar) op het geschikte patroon ervoor.

Ik voegde paspel toe aan de Ruffels om ze extra te benadrukken en verder verlengde ik het rokdeel met 4 cm omdat mijn dametje langer is dan 104 cm en lange benen heeft.






Stof: een uit mijn eigen voorraad, een gekoesterde soft cactus variant
Patroon: Robin jurk


2 opmerkingen: